lördag 24 augusti 2013

Godbitar och skamhörnor

Tänk här på bloggen är det ganska bra. Här kan man välja att visa dom bästa bitarna från olika vinklar eller hålla sig till närbilder när man fotar sin trädgård och visar upp den. I verkligheten går det inte alls. Det är svårt att styra besökarnas blickar.
I torsdags gjorde jag något jag aldrig trott jag skulle våga. Jag släppte in Linde trädgårdsförening på trädgårdstramp i våran trädgård. Eva-Mari med bloggen Solstrimmor lyckades övertala mig...och då kändes det som det var långt bort i tiden. 
I trädgårdsföreningens programblad stod det: en trädgård under uppbyggnad med mycket naturstensättningar.
Och visst är den under uppbyggnad! Flera högar med material av olika slag och ny ut krattade fläckar med jord på gräsmattan fanns det att se. Hoppas att de också såg det som var klart här och där.
Fast jag måste erkänna att det var riktigt kul trots pirret i magen!

Önskar alla en fin lördag!

5 kommentarer:

Törnrosa sa...

Visst är det både lite läskigt (= vad ska de tycka?) och mycket roligt när det kommer trädgårdssällskap till ens trädgård. Den är ju så privat, en spegling av vårt jag. Men jag har endast haft EN besökare genom åren som varit negativ. Så fortsätt du att visa din fina trädgård och glädj andra med allt vackert du har.
Kram

Solstrimmor sa...

Grattis Merja till att du vågade! Och jag har hört hur fint du har gjort, och allt du hunnit, i din trädgård... och att många besökare kom! Kul. Man behöver feedback på sitt arbete, så är det!

Ha det bra!
Kramar från Eva-Mari

ulla laiho sa...

Skamfläckar uppstår hela tiden, åtminstone i min trädgård. Förstår inte var de kommer ifrån ...

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Visst är det roligt med besökare i trädgården. Att träffa likasinnade för att prata växter och kunna bolla trädgårdstankar med.
Ha det gott
Birgitta

Hannele på Hisingen sa...

Skamhörn är härlig utmaning :)