måndag 7 april 2014

Pelargoner

Idag skulle jag grävt klart nya rabatten som jag började gräva i fredags... var tydligen inte tillräckligt flitig.
 Det blir inte alltid som man planerar.

Det regnade en hel del idag. Så jag passade på att plantera om de sista Pelargonerna inne. Delade även isär Streptocarpus och gav dom ny jord. De blev nog glada och kommer att blomma snart som tack. Såg några små knopp på gång.
En del trädgårdsarbete blev det ute på eftermiddagen när det blev uppehåll. Brudspireorna klipptes och jag fortsätter att försöka få dem runda.

Ha det gott!

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Här trängs min pellisar överallt och min dator får nästan inte plats på skrivbordet längre. Inte klokt vad de gamla växer!!

Hoppas du får tid att gräva mellan skurarna! Fast regnet är bra det också:)

Kramar från Eva-Mari

Steekjes en Stygn sa...

Ibland behöver man verkligen en regndag. Pelargonerna blev nog glada.
Idag har vi regn här med. Trädgården blir glad.
Ha en fin dag.
Anje

Mejrams! sa...

Det är nog pelargonerna glada över och kanske behövde du vila ryggen litet. Här har vi rätt behaglig temperatur idag men gråmulet och litet regn. Kram Merja

Anjas Hill sa...

Hejsan Merja!
Ja, nu är det mycket att göra med att kruka om växter och pynta och pyssla.
Regn behövde vi verkligen fast nu tycker jag att det räcker i min trädgård;-))!
/Anja