måndag 28 juli 2014

Vallmo

Fjädervallmo `Danebrog´

Som ett stopp tecken stod den där i rabatten, den röda Fjädervallmon.
 Blomningen var över i ett nafs, men jag skulle inte vilja vara utan den. I år ska jag vara med och plocka frön till nästa år. Att plocka frön är en kul sysselsättning på sommaren och hösten som jag ägnade mig åt i den förra trädgården. I år ska jag ta upp det igen. För det finns många frön i en liten frökapsel! 
Har några vallmon kvar att vänta på...undrar vad det blir för sorter.

Ha en bra dag!

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

En sån annorlunda skönhet, ny för mig! Att plocka frön är så himla roligt, jag har ju fått frön av dig tidigare:)

Ha det gott!
Sommarkramar från Eva-Mari

Lenas trädgård sa...

hej, denna hade jag nog i min pallkrage i fjol, kul att få veta vad den hette! Inte en aning hade jag, men jag blev så förtjust i den, så jag tog frön. MEN inga liknande kom upp, tyvärr. Väldigt vacker, kanske det ligger frön på lur i jorden...
Ha det gott i värmen!
Lena

Hannele på Hisingen sa...

Vilken underbar färg!

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Oj, vilken klar röd färg! Kul att se :-) Vallmo är så fint.
Ha det gott. /Ingela

Steekjes en Stygn sa...

Vilken skönhet. Underbar färg.
Anje

Högagärde sa...

Å vad jag gillar vallmoblommor. Helst vill jag ha alla sorter i stora fång.

Elisabeth