tisdag 3 februari 2015

Tunga snö massor

Att snön kan vara farligt tung och förödande på vissa av trädgårdens växter, träd och buskar har jag vetat länge...tror ni jag har haft koll på dom här hemma...?
Idag upptäckte jag till min fasa, att det lilla sälg trädet lutade  nått förskräckligt!
Vadar naturligtvis med stora och höga kliv ut i snön. Med snö högt  över knäna och med sop kvasten i högsta hugg skred jag till verket. Räddas det som räddas kan!
 Naturligtvis måste kameran med ...Vad gör man inte för ett blogg inlägg!?

Har jag nu tur, räcker det att stötta upp den i vår Annars blir det riktigt tomt...

Ha det gott!

5 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Ja vad gör man inte för blogginlägg så säg!
Om det inte går att rädda så finns de så många andra fina småträd.
Allt gott
Annika

Felix sa...

Man tar ju inte en runda i trädgården varje dag när det är en halvmeter snö, så det är lätt hänt. Såg att vårt gamla spretiga klarbärsträd nog har sett sina bästa dagar nu...

Snöiga hälsningar
Elisabet

lavendia sa...

Det såg inte roligt ut. Men klarar den sig inte, har den iallafall medverkat i ett blogginlägg. Men vi får hoppas den klarar bådadelar. / Britt

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Den klarar sig säkert. Håller tummarna.
Vilken snö ni fick, här har vi knappt 2 cm.
Kram, Petra

Anonym sa...

Men ack så mycket snö!!!
Fast det ser härligt ut!
Hoppas trädet kan räddas.