onsdag 3 augusti 2016

Rundvandring

I min egen trädgård blev det ikväll. Skulle vattna....Med mig hade jag trädgårds handskarna och sekatören.  Passade på att klippa bort överblommade riddarsporrarna och rosknoppar efter vägen. Önskar ni kunde känt doften när den spanska körvel klipptes ner...mmm....påminner om viol pastiller.


Istället hade jag behövt hitta nya platser till två nyinköpta rosor och en massa andra plantor som jag fick med hem i tisdags efter ett trädgårdsbesök...men det kommer fler dagar och kvällar som de kan grävas ner. Huvudsaken är att de får vatten och inte torkar bort.

Ha det gott!

4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Så fin blomning och uteplats i slänten. Ett trevligt litet problem att hitta plats för nya växter.
Allt gott
/Anette

Maribel sa...

Vilken fin uteplats, och vackra blommor. Nu har vi fått regn i natt, hoppas växterna njuter.
Ha det fint / Marika

Hannele på Hisingen sa...

mera plats... behöver vi bokläsare också :)

Carina sa...

Känner igen hur tanken är en uppgift men sen tar fötterna mig till helt andra saker :) Violpastiller... ..det lät gott för mig som älskar smaken. Gillar er uteplats på höjden och de vackra blommorna.

Ha det gott! Carina