onsdag 10 maj 2017

Lediga dager

Ledig dag och hel dag i trädgården. Som jag längtat!
Kalla vindar, korta stunder av solsken och lätt snöfall. Vädret är verkligen ombytligt. Det blev rensning av alunrots rabatten med katterna som sällskap. Borde egentligen gräva upp hela rabatten och göra om, men det får bli en annan gång... 
Gräset har satt fart och växa. Fläckvis var det väldigt högt och tjock. Där blev det klippt för första gången i år. En syssla jag gillar.
Julrosorna står fina fortfarande. 
Ledig i dag också och ni kan nog räkna ut var jag håller till.

Ha det fint!

8 kommentarer:

Mia sa...

Du är i trädgården säkert, hoppas jag, och njuter :) Idag var det lika bra jag jobbade, 10cm snö ute.

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Önskar att jag också gillade att klippa gräset... Istället försöker jag hålla nere mängden gräsmatta så gott det går. Nej ibland får vissa jobb vänta tills lusten faller på. Omgrävning brukar ju inte lösa sig självt så jobbet kommer säkert vänta på dig. Och under tiden växer växterna glatt vidare.

Ha det gott! Carina

Carita och Bertel sa...

Härligt med en ledig dag när man jobbar, själv är jag ledig jämt nuförtiden. det går bra att vara ute om man klär på sig och det inte blåser så mycket. Då är det jättefint med dom här soliga kyliga dagarna som vi haft men nu har jag fått tillräckligt av kylan och vill ha värme. Ha det fint. Carita

Maribel sa...

Hej Merja!
Julrosorna är så fina, blommar fint här med.
Ha det fint /Marika

Hannele på Hisingen sa...

fint de blommar

Rost och rädisor sa...

Hoppas du är i trädgården och njuter av dna fina julrosor! Känner igen det där med renoveringsbehov av vissa rabatter. Betydligt krångligare än det var att anlägga från början och lite motigt att börja.
Ha det så gott
/Anette

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Helt bedårande växter, förstår att du ligger på knä just där ;)
Ha det gott!

Anjas Hill sa...

Visst är det alldeles märkligt hur länge julrosorna står sig i år?!
Den nyklippta gräsmattan luktar ju så härligt! Då doftar det sommar.
Jag förstår att du är ute i rabatterna på din lediga dag! Ha det så himla gott där :-))!

/Anja