onsdag 16 januari 2008

Murar och kanter

För nåt år sen gjorde jag som många andra och skaffade mej pallkragar. Dom är suveräna att plantera i!

Har fyra stycken. Brukar ha sallad i en, ettåriga blommor att kunna plocka i den andra, babyplantor i den tredje och annat som inte har fått nån plats ännu i den fjärde.
För nuvarande har jag vanligt gårdsgrus runt om pallkragarna som en stor fyrkant som gränsar mot gräsmattan. Inte så praktiskt! Funderar på en fin låg häck som på bilden över. Återstår att se om lusten finns när det är dags att börja gräva..........Jag tror att det skulle kunna bli ganska snyggt.

Att bygga nån sorts mur är också en dröm. Det gäller bara att få sambon med på det!

Nu börjar jag längta till Chelsea Flower Show i London!
Dit ska jag och Britt Den 23 Maj!!!!!!!!!!!!!! Tänk att bara få frossa i trädgårdar och blommor i fyra dagar!!
Och vi ska bo på ett riktigt engelskt Bed and Breakfast.

Titta in på www.hannusarenstrom.com så har han jätte fina bilder från förra årets utställning. Hela hans sida är fantastisk!

Nej nu ska jag sätta Granat äpple frön som jag tagit själv. Ska tydligen vara lätt att så.

2 kommentarer:

Britt sa...

Vilka stenar Merja://Britt http://brittstradgard.blogspot.com/

Merja sa...

Du förstår väll vad vi ska göra i vår...........
Kram Merja