fredag 25 juli 2008

Sommar blommor

Solen fortsätter att skina liksom min själv sådda solros.
Zinnian blommar villigt, bara den får en skvätt vatten då och då.

Clematisen blommar för andra året vid äppelträdet. Lyckades ta en stickling på våren som jag satte i kruka och förvarade i växthuset. Planterade ut den till hösten.
Har några sticklingar i växthuset nu också. Hoppas de klarar sig.

Det ser lovande ut med Björnbärsbusken. Det blir nog lite bär skulle jag tro.
Mmmmm ....GOTT!!
Önskar alla en Skön sommar!



6 kommentarer:

Bella sa...

Visst blir man bara såååå glad av solrosor! De ler mot en och strålar som solen själv...blommar klematisen igen eller är det en sen sort? Mina blommade i april, maj men kom igen för någon vecka sedan...det gjorde även Magnolian som också blommade på bar kvist i april men nu hamnat i fel takt...vädret är lurigt...
Önskar dig en härlig söndag!
Kram,
Bella

Unknown sa...

Blommor! Ja, härligt! Tack! Jag ska ta en extra titt på mina egna när jag går hem ikväll!

Virre sa...

Jag bara måste prova att ta sticklingar av klematis någongång! Vackert när dom klänger i träd tycker jag.
Må så gott i värmen! Veronica

Hannele på Hisingen sa...

ja, det blir mycket björnbär,
smakade på de första i går.

Annika Christensen sa...

Någon äter upp min zinnior.
Solrosorna äter sniglarna så jag har nästan gett upp med sommarblommor.
Annika

Katarina sa...

Zinnia har jag aldrig odlat - fast jag har tänkt göra det flera gånger... jag glömmer mmina föresatser ibland! Jättesöta blommor du plåtat!
/Katarina