söndag 24 augusti 2008



Här kommer stakettet som jag skev om förut. Det är vad som blev kvar av armeringsmattorna.Stakettet fungerar presic som jag hade tänkt mig. Nu kan man klippa gräsmattan utan att det hänger ner en massa växter!



Planterade några Taklökar i Bonsai krukorna.



Svartögat har snart blommat över.Brukar plocka frön till nästa år. Det brukar bli blandat med gula och vita.

Vilket härligt väder vi haft i helgen! Jag har haft tur och varit ledig. Har njutit av solen, varit på sonens fotbollsmatch, kelat med kattungarna, träffat vänner och ätit kräftor..igen:)

4 kommentarer:

Lea sa...

Hallojjsan!
Men alltså jag tror att jag dööör så snygga dina "Hus" blev.
Jag måste visa han som bygger...dvs. "A" och hoppas på att han kommer ihåg det till en annan sommar för här är den minsann slut känns det som.
Jag var och handlade lite ute-höst-växter-som -kanske-överlever-första-frosten idag det ska jag pyssla med i morgon.
Sen blir det att fota fler fynd, det vart inte så mycket nya fynd kort idag utan lite andra.
Ha det gott!
Ps. Så snyggt med blommor på en mangel...påhittiga du:-)DS

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej hej, vilken idé med trappan! Var den en som ni byggde på plats...ser ut som betong, tror ni har "plockat" bort den och flyttad ditt som blomtrappa? Min ruin växte i söndags....cementblandningen tog slut och min "favoritbyggmarknad hade oxå slut på dem....då blev det ofrivillig paus.
Ha en skön veckostart! Petra

Anjas Hill sa...

Taklökar är ju verkligen tacksamma - de går att plantera in vad som helst!
Det ser ut som om vi får ännu en underbar sensommardag!

mvh, Anja

Britt sa...

Ja pärona är ju jätte goda. Hämtar gärna några när de mognat till sig.//Britt