lördag 16 augusti 2008

Målning och kräftor

Idag har jag roat mig med målning. En omgång till så är det klart:)
Ettåriga Mexicohatten blommar så här fint.
Kantskar rabatten bak och passade naturligtvis på att bredda den samtidigt.
Flyttade på några växter. Det gick väldigt smidigt nu när det har regnat så mycket.
Alltid något posetivt ;)

På kvällen blev det kräftor!! Till det serverades Köttfärspaj och Ansjovispaj plus annat smått och gott. Mums!

Kräftorna brukar jag lägga på det stora Itala Fatet.Helt perfekt och fint ser det ut.

4 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Läckert - alltihop!
Kräftpremiären får vänta en vecka hos oss!

mvh, Anja

Hannele på Hisingen sa...

Mexicohatten är fin. kräftor äter jag inte varje dag...

Poppins sa...

Det ser verkligen läckert ut med kräftfatet! Ansjovispaj låter intressant. Inget recept du funderar på att lägga ut på sidan???

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej igen, eftersom jag själv är kräfta äter jag inte sådana...men dem ser jättefint ut så här upplagd.Nämen, nu är jag som hobbysnickare verkligen på helspänn..vad blir ditt nya projekt????
Har frågad fler gånger ..men du håller det hemligt, va? Hehehe.
Har grävd fundamentet ikväll....imorgon blir det gjutning...och hoppas på lite tid och betong över till mått dekorativt med.
Trevlig kväll, Petra