söndag 5 april 2009

Från mässan.

I fredags var Britt och jag på Trädgårdsmässan i Örebro. Vi sprang snart över alla montrar där. Det var första gången jag var på Conventum Arena, där mässan hålls nuförtiden. Måste säga att jag gillade det bättre när den var på Örebromässan ute på Aspholmen. Det var större och det fanns mer att se där. Det här kändes lite fjuttigt.

Ett rostigt löv fick iallafall följa med hem.

Kunde inte motstå en kruka med små Iris kat hodgkin. Den ska grävas ner nånstans i trädgården och förhoppningsvis återkomma år efter år.

16 kommentarer:

Kattfot sa...

Vilken vacker iris och så fint löv! Tråkigt att trädgårdsmässan inte riktigt var vad du hoppats på. Hoppas du fick lite inspiration ialla fall!

Kram Catrin

Monica sa...

Har sett andra bloggare som oxå var missnöjda med mässan i Örebro...det är ju inget kul, när man tar sig iväg och har höga förväntningar.
Det rostiga lövet ät urfint. Ha en bra vecka
Tjing
Monica

Gårdsromantik sa...

De där löven är så fina!

Känns avlägset med trädgård - här har vi massor med snö kvar.

Kram Maud

Camilla på Trädgårdsliv & Design sa...

Jag blev oxå mycket besviken på mässan! Det var bättre förr på Aspholmen. Även utställare som jag prata med var besvikna och tyckte det var bättre på Aspholmen. Conventum kan vara en bra lokala för andra mässor men kanske inte för en trädgårdsmässa där det ska vara mycket "jordnära" produkter och plats för ett blomstrande "aha" upplevelse! För mig blir det nog stockholm nästa år!

Ha det gott!

Kram C

NinaH sa...

Fniss... Verkar som Sverige ska koncentrera sig på en mässa (Älvsjö?)! Vi hade ungefär samma erfarenhet som du här i Skåne (Malmö) för några veckor sen: futtigt! Tyvärr! Men trist när man kört dit med förväntningar....
Irisen & rostiga lövet du fann är fina i alla fall! Man får vara glad åt det lilla!...?;-)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Oj vilken fin Iris. Det med förväntningar på mässor kan jag sjunga en låt om, blev också rätt besviken nyligen. Önskar dig en underbar trädgårdspysseldag imorgon
Petra

Annika Christensen sa...

Vilken vacker iris!
Ser att du också varit på mässa.
Jag var i Stockholm en sväng och det tog musten ur mig.
ha det gott
Annika

Gummans Trädgård sa...

Underbar Iris, kommer säkert tillbaka nästa år.
Lövet ser användbart ut både ute och inne.
Ha de gott.
Hälsar Ann.

Ingela sa...

Vilken vacker iris! Vistt är det inspirerande med mässor.

Ingela

Britt sa...

Irisen ser bra ut även på bild. Ha det bra//Britt

Anonym sa...

Vackra saker du fick med dig merja!

mvh, Anja

Växthusmadam sa...

Ett sådant rostigt eklöv har jag och det ser väldigt naturtroget ut att lägga i ett stilleben med mossa och annat!
Ha en skön påsk!
Växthusmadam

Moa sa...

Vilka ljuvliga irisar.. helt underbart vackra och det fina lövet var jättefint.. kommer att glädja dig länge.. Ha det gott..Monica

RANA sa...

Jag är ingen irislover, men den där var stencool. :-D

Kram!
Rana

Hjärtat Mitt sa...

Irisen är verkligen vacker. Och det lilla rostiga lövet hade gärna fått flyga hem till mig :)

Kram Mari i Marieholm

Njut i din trädgård sa...

Men där va jag med, i en monter. Tänk då kanske vi såg varandra!!!