måndag 27 april 2009

Runt dammen

Värmen håller isig. Soligt fast något disigt idag.

Luktviolerna dyker upp lite här och där.

Trädgårdspyntet åker fram allt eftersom.

Den Botaniska tulpanen lyser upp rabatten på framsidan.

Har dragit och slitit upp clematis skott runt rosorna vid dammen idag. Det är som värsta ogräset! Inget fel på clematisen ..fina blommor och växer hej vilt. Felet är att jag planterat ihop den med rosorna. Dom har inte en chans att växa till sig. Så det får bli drastiska tag mot den.

17 kommentarer:

Monica sa...

Livet är härligt i solen eller hur...? Tror i allafall att katten berit håller med :)
Tjingeling
Monica

Linda Lunda sa...

Vilken härlig ödla!
Den får gärna kräla hem till mig.
Linda

Hannele på Hisingen sa...

Ja, full fart att få i ordning för säsongen, roligt att sitta ute och njuta. Fin ödla.

Gummans Trädgård sa...

+20grader, härligt.
Tror din ödla gillar värme.
Kram Ann.

Ingela sa...

Luktviolen ser ljuvlig ut. Undrar om Tulipa sylvestris skulle trivas häruppe?

Hälsningar
Ingela

Kattfot sa...

Mmmm doftvioler! Härliga bilder. Helgen bjöd verkligen på otroligt väder. Verkar ju lovande även inför valborg!

Kram Catrin

NinaH sa...

Gullig ödla!
Härligt se växterna som nyss blommat här i repris! Så att säga!;-)
Våren är ljuvlig! Kan inte säga för ofta!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Nu njuter man i fulla drag, solen och värmen tycker vi alla om, inte minst din ödla ;O)
Hälsningar, Petra

Gunilla sa...

Vilka drastiska drag, går den inte att flytta på?

Ödlan har nog hittat till mig redan för den ligger på altanen och väntar på sommaren.

Ha en fortsatt fin dag

Gunilla

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Luktvioler är välkomna. Doften från dem blir lätt ett måste.
Hade en klematis, Clematis 'My Angel' som jag var tvungen att ta bort. Det kom rotskott överallt och den invaderade hela rabatten.
Ha det gott
Birgitta

Anjas Hill sa...

Visst är det härliga tider nu! Man kan vara ute sent på kvällen innan mörkret faller.
Vilken ursöt "reptil"!
(Mitt v.hus är ca 21 kvm)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilken söt ödla!
Har du sån hand med clematis att de växer som ogräs!? Vad är hemligheten?
Idag är det 25 grader varmt här, pust, fööör varmt så här tidigt!
Ha en skön valborg önskar Ingela

Merja sa...

Gunilla - Det har jag gjort men det kommer massor ändå!

Birgitta - Den här skjuter oxå en massa rotskott. Växer upp mellan plattorna med.

Ingela - Allt som tar över är väl ogräs;) Och just den här klematisen börjar kännas så.

Hjärtat Mitt sa...

Nog är det varmt. Det känns nästan som sommar nu.
Det är inte alltid som det blir bra när man planterar ihop rosor och klematis. Det är ju synd bara, att man inte vet slutresultatet innan :)
Så många pelargoner du har!!!!
Det blir en hel del jobb, det.

Kram Mari

Åsa sa...

Härlig tid vi har nu- jag känner för att göra som katten bara slänga mig på gräset! Tyckte om ödlan..=)/ kram åsa

Camilla på Trädgårdsliv & Design sa...

Tack för titten på min blogg- kul att du hitta dit! Nu har jag löst gåtan vad det var för blomma som dök upp mitt i min ena pion buske... En botanisk tulpan! Härliga bilder du visar! Ha en skön helg! Kram Camilla

Anonym sa...

söt ödla, en sån har jag med ;)