onsdag 1 april 2009

Vårblommor


Idag köpte jag lite vårblommor på torget. Några penseer och påskliljor i kruka att förgylla entrén med.
Snart är det påsk också. Så lite påskpynt har det plockats fram, fast några mängder är det inte. Lite kärringar och ägg bara:)

Har passat på att vara ute i trädgården när solen varit så varm och skön.

Passade på att fixa i växthuset. När jag fick upp dörren så såg jag att det var fullt med vatten på golvet eller gruset rättare sagt. Vårat växthus är nergrävt en bit för att få lite höjd på det lilla lilla huset. Det är bara ca 5kvm. Hade funderingar på att bära ut alla mina pelargoner dit ut idag, men jag tror att vattnet behöver sjunka undan först. Fiberduken och termometern hamnade iallafall på plats. Alltid en början! Kände mig ganska osmidig när jag ballanserade med fiberduken idag. Lyckades hålla mig ovanför vattnet iallafall:))

8 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Tänk vad några små krukor med lite blommor kan liva upp!
Här blir det inte så mycket påskpynt. Vi brukar nästan aldrig vara hemma, så det känns inte lönt.

Det närmar sig växthuspremiär, hör jag :)

Kram Mari i Marieholm

Bella sa...

Tänk vad det gör skillnad...en vårkruka som välkomnar våren...man blir liksom glad i hela kroppen!
Jag gjorde ju en för ett par veckor sedan...var övertygad om att påakliljorna var döda...men nej...hur vackra som helst...så nu skall krukan flyttas till entrén...och glädja den som vill!
Kram,
Bella

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vårblommor i krukorna och lite sol både 'värmer' och piggar upp.
Igår flyttade jag in i mitt växthus, ja pelargonerna alltså!
Ha det gott
Birgitta

Växthusmadam sa...

Så härligt det är att våren är här! Nu har jag skurat växthuset invändigt så jag är redo för en ny säsong!
Växthusmadam

Gummans Trädgård sa...

Vårblommor i kruka höjer vårstämningen.
I dag har vi +14 grader, underbart, man kan nästan se hur växterna utvecklas.
Hälsar Ann

Bettyboop sa...

Hej på dej. Måste ge dej beröm för din fina sida.
Har oxå börjat blogga!

Kattfot sa...

Vilket fint arrangemang. Härligt att få plantera den där första vårkrukan och ställa ut.
Kram Catrin

Monica sa...

Jag provade ju med penseer och påskliljor redan tidigare men fick inse att de inte klarade sig då än..men nu så, tänker jag oxå prova igen :)
Tjingeling
Monica