söndag 24 april 2011

Påskdagen

Värmen fortsätter. Det känns nästan som sommar!Kejsarkronan har så här fina knoppar nu.

Idag har jag haft besök av "lökgrävare". Har ju tidigare visat bilder på alla lökväxter som blommar intill huset. Förstår att jag inte kan ta redan på alla själv innan dräneringen...så jag bjöd dit några vänner. Tyckte att jag kunde dela med mig när jag har sånna mängder;)
Rensade en ny rabatt och där kommer...tror jag 7 till 8 pioner. Annars är det bara att fortsätta rensa hallonskott som spridit sig som en löpeld i stora delar av den nya trädgården.
Ha en trevlig fortsättning på påsken!

9 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Härligt punkig kejsare! Hoppas de fortsätter att vara fina också hos sina nya ägare. Lycka till med hallonrensningen. Jag har stickor på armarna efter liknande äventyr här. Handskar ja, men läderskodda skjortaärmar vore inte helt fel i hallonrensningen.

Steekjes en Stygn sa...

Så bra att ha vänner som hjälper till som lökgrävare. Spännande med pionerna. Mina börjar få färg.
Hallonskott är jobbiga att hålla efter fast jag har ännu större problem med björnbären.Jag älskar dem men inte i min trädgård.
Ha en fin annandag.
Anje

Marianne sa...

Sådär långt har inte mina liljor växt än, häftig liljefrisyr. varmt har det varit här idag också, nu är det bråttom med vårstädningen då sommaren redan är här.

Galtholmen sa...

Visst är det härligt med denna värme... även om man innerst inne vet att snart kommer bakslaget:) Fast man håller tummarna att det dröjer länge än.
Så kul med för många lökar *fniss*. Jag lyckades gräva upp lökar, glömma dem uppe över vintern o sedan... ja då var det för sent att rädda dem! Så kan det blir:)
Kram Ulrika

Högagärde sa...

Underbart med kejsarkronor. Härligt med något som är både tidigt och pampigt. Varje vår tänker jag att det vill jag ha men tyvärr hinner jag glömma bort det tills det är dags att köpa lökar.

Mariette sa...

Hej!

Ja nu är det underbara trädgårdsdagar, och så mycket man vill hinna där ute...

Kan förstå att du blev glad att få rotade ligusterplanter, perfekt! Finns alltid något man vill rama in, markera, eller vad planerna nu kan vara...

Må så gott!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Merja, önskar dig en fortsatt skön Påsk helg. Din nya trädgård låter spännande. Akta nu ryggen.
Kram, Petra B.

Ruben sa...

Fin bild på kejsarkronan. Vilken kalufs!!!

Ha det gott!
/Ruben

Britt sa...

Alla lökar har kommit på plats och den nya rabatten är gjord, men vart inte så stor som jag hade tänkt mig orkade inte mer i år. Vi ses//Britt