tisdag 26 juli 2011

Före och efter bilder från baksidan

 Före en rabatt längs med ena sidan med bl. mängder av vårlökar som jag försökt gräva upp.
 Efter dräneringen ingen rabatt alls. Det blir ett trädäck där gruset syns. Hela slänten ska fyllas med sten...jag lär få plocka många...Ser ni det fina berget i mitten!?
 Före...
 och efter. Här återstår lite grävning än, men det ska bli en grusgång efter huset.
 Den här bilden är tagen före dräneringsarbetet började. Till och med Päronträden står kvar. Rakt fram på bilden ser man slänten dit alla stenarna ska som jag plockar.
Just nu ser det ut så här. planen är att mitt odlingsbord ska stå på plattor vid husväggen nästa år.  I år hoppas vi att gräset ska gro på all jord.

Det känns härligt att vara igång!

Trevlig kväll!

12 kommentarer:

Britt sa...

andra bilden det är helt nytt. Det kommer att bli bra//Britt

Unknown sa...

det blir ju jättefint det där!
kram
susanne

Unknown sa...

Vilket jätteprojekt!! Det kommer bli kanonfint det där, det syns redan :)
Ha det bra!
Camilla

Steekjes en Stygn sa...

Vad fint det blir. Trädäck i hörnet där kommer att bli helt fantastisk. Så härlig stora fönster du har.
Anje

Hannele på Hisingen sa...

en dansbana blir också fint

Tant Otteskrufv sa...

Det blir fint det där, det tror jag. Men du, jag undrar: är det trädgårdar efter TIDzoner man kommer till om man klickar upptill i vänstergardinen? Du kanske fick hjärnsläpp som jag har ibland, odlingszoner ska du nog ändra till:)

Solstrimmor sa...

Det kommer säkert att bli sååå bra! Det är roligt att se dina idéer bli förverkligade, du har planerat allt i minsta detalj ser jag. Var planteringsbordet ska stå tom. Trodde det bara var jag som var så framsynt... hurra, för dig!

Ha det så bra i ditt nya Paradis!
Kram Eva-Mari

Katarina sa...

Vilket jättearbete! Men så fint det kommer bli!

Hanna C sa...

Lycka till med dina projekt! Ser ut att bli jättefint:-)
Kram

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Oj, vilket jobb ni gjort! Tror slutresultatet kommer att bli jättebra.
Ser ut som att ni har ett härligt uterum, det drömmer jag om :-)
Ha det gott. /Ingela

Ruben sa...

Det var mycket på gång!! Vad skönt det skall bli med en stor uteplats (och icke minst att slippa stenplattor som bara blir mossiga).
Ska bli spännande att följa arbetet.

Ha det gott!
/Ruben

NinaH sa...

Yes! Nu är ni verkligen "igång"!! Vad härligt! Och vad fint det ska bli!!!