söndag 17 juni 2012

Grävlycka

 Nu har de slagit ut! Dom är en fröjd att se från matbordet (in ifrån vårt inglasade rum)...våra tre Rododendron. Rensade bort ett stort lass med hallonsly, hundkex och brännässlor under dom. Fram kom krolliljor med knopp, bergklint och en mahonia. Planterade Hosta Patriot i framkanten. Blir nog snyggt med de gröna bladen med vit kant.
En kryddrabatt  blev plötsligt till på em. Hade hittat en plats att plantera ner Lärkträdet jag hade i kruka och det var så kul att gräva så det gick av bara farten.
Vinstocken jag fick förra sommaren av Mari är på G. För en månad sen trodde jag den dött!
Nu fick den sällskap av småbladig basilika som jag sått, Gräslök och Timjan.

Kan tänka mig att det grävs i fler trädgårdar;)

Ha det gott!

9 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

Jaaa! Visst grävs det, och vad roligt det är. Älskar att gräva, rota, rensa....Så fint det blev hos dej också!
Lycka till med dina "nya" växter!
Kram Lena

Solstrimmor sa...

Nu är det färdiggrävt i min trädgård för ett tag framöver! Men det ser så vackert ut hos dej, kryddrabatten blir fin med vinstocken som är som en skulptur! Och tänk att du hittade Bergklint också;)

Kram och grattis till vinsten av blomstödet:)
Eva-Mari

Steekjes en Stygn sa...

Oh, så rolig att du har kommit igång med grävandet. Vinstocken är helt underbart. Vad kul att du hittade "nya"plantor när du rensade.Ha det så bra.
Anje

Rosor och Pioner sa...

Uj vad du gräver och står i och fint blir det. Väntar på att min rhododendron skall slå ut, det enda som fanns på tomten när vi köpte huset.
Ha det gott
Susanne

Ruben sa...

Oj, vilken imponerande rododendron!!!

Ha det gott!
/Ruben

Anjas Hill sa...

...och nu får du mer att plantera! Du önskade den japanska vivan, eller hur? Du var en av vinnarna i min blogg! GRATTIS MERJA!
Jag behöver din adress!

Anja

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Visst är det fint med rhododendron :-)
Jag provade att gräva bort lite gräsmatta för ny rabatt häromdagen men det är alltför hårt för mig, så nu är det bara till att vänta tills gubben min har tid att hjälpa... Hoppas det blir snart!
Ha det gott. /Ingela

Hannele på Hisingen sa...

ja, kul att gräva fram skatter!

Unknown sa...

Hej Merja!
Visst har du vunnit ett blomstöd!
Du kan väl maila mig din adress så jag kan skicka det.
Grattiskram! Anna
Rosverkstan
anna@rosverkstan.se