lördag 4 maj 2013

Okej då kör vi igen!


Här behövs inget dyrt gymkort...det finns fortfarande några stenar kvar.
En trapp till nya uteplatsen fick jag nog till idag. Även stenmuren framför uteplatsen byggdes på. Stenarna provades fram och tillbaka. Det vändes och det vreds. Det blev många lyft innan jag kände mig nöjd. 
Nu får det här projektet stå still ett tag...igen (började med det förra året) och mogna. Nu måste jag gå och titta på det från olika vinklar, innan jag  ser att det blir bra och ev. klart.

Hann med lite annat också...Lavendeln vid den andra stentrappan klipptes ner. Mini påskliljorna som blommade så fint i påskas,  grävdes ner för att förhoppningsvis blomma igen till nästa år.
Det var lite info. från min trädgårdsdag.

Trevlig fortsättning på helgen!

7 kommentarer:

Marianne sa...

Kul att få se det färdiga resultatet...är det en stenslänt med perenner?

Steekjes en Stygn sa...

Vad duktig du är. Nej gymkort behöv verkligen inte när man håller på med stenarna. Skönt att kunna vara ute och jobba. Nyfiken hur din trädgård kommer att se ut.
Ha det skönt
Anje

Villa Ryttarängen sa...

Bra styrketräning det där och sen är det ju roligt också.. Kraaam Pia

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Sten är sååå snyggt men vilket slit det är! Man får vara rädd om ryggen...
Har själv en rabatt kvar att lägga sten runt, får väl se när det kan bli ännu en runda till grustaget. Sen lär det bli fler rabatter som ska ha sten hihi
Ha det gott. /Ingela

Hannele på Hisingen sa...

man kan aldrig ha för mycket stenar

Anjas Hill sa...

Håller med dig Merja! Gym i all ära men nog 17 får man muskler även av trädgårdsjobb! Ditt projekt ser riktigt tungt ut!/Anja

Mia sa...

Wow, svetsa hade jag aldrig vågat, kul och fint ser det ut.
Stenar får man aldrig nog av men det är säkert smart att smaka lite på resultatet, det händer man ångrar en och annan sten.
Ha en fortsatt fin vår :)