onsdag 13 augusti 2014

Kruka

Kompisen Maria har varit riktigt i farten med gjutning i sommar! 
Hon hade hittat liknande shorts på nätet , men kommer  inte ihåg  hos vem och vilken sida. Så tyvärr kan jag inte länka. Visst är de häftiga!?
Dessa har jag roat mig med att göra. I planterade jag gräs som jag hittade på Handelsträdgården. 

Instruktioner för gjutningen:
Lägg byxorna eller handdukarna (förra inlägget) ordentligt i blöt, i vatten. Blanda till valfri betong. Lyft det du ska gjuta från vattnet direkt  i betongblandningen och skrubba in väl. Jag ställde i lagom stora svarta planterings krukor i vardera ben och vek in byxbenen något och "puffade" till shortsen och hällor ...krukorna fick sitta kvar. Bra när "krukan" ska flyttas med ev. jord i.
Handdukarna hängdes på pinnar med krukor i. Såg ut som spöken där de stod på tork.

p.s hör gärna av er om ni vet vem jag kan länka till.

Ha det gott!

11 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Verkligen häftigt ! Nu börjar jag känna igen den "gamla", superkreativa och händiga Merja!
Undrar hur länge vi har "känt" varandra? 5 år? Mer?/Anja

Steekjes en Stygn sa...

Vad kul!!!!!! Även dina handdukar. Har aldrig gjutit och kommer nog inte att göra det heller på min balkong men det ser verkligen häftig ut.
Anje

Solstrimmor sa...

Men så kul! Tänk vad det går att göra med betong, rena trolleriet!

Ha en bra dag!
Kramar från Eva-Mari

Tant Otteskrufv sa...

Wow, så läckra! Har läst ikapp efter luffar och värme. Du har hunnit med många kul projekt :)

Hannele på Hisingen sa...

haha, det roligaste jag sett på länge ♥

Katarina sa...

Vilka häftiga brallor!

Rost och rädisor sa...

Det blev ju kul och annorlunda. Tänk vad många växter jag skulle gå plats med som har så stor rumpa: )
Kram
Anette

Annika Christensen sa...

Men så läcker!!!
En sådan borde jag göra.
Tack för inspirationen.
Annika

Tittis trädgård sa...

Jätteläckert! Det måste jag absolut testa. Verkligen kul och annorlunda kruka/ Kram Titti

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Men så tokroligt, måste bara provas! Tack för tipset och ha det bra!
Ulrika

Rabarberbladet sa...

Vilka fräcka betongbyxor.