fredag 22 augusti 2014

Nu och då

Jag tycker om att titta på före och efter bilder. Både egna och andras. Då ser man klart och tydligt förändringen...och minns hur det var. 
 Maj 2011 
Vilken tur vi hade att Mamma och Ingvar hjälpte till med att röja!
 Augusti 2011
Passade på när vi hade grävmaskin hjälp vid dräneringen.
Augusti 2014
Idag satt vi här och fikade på förmiddagen...att det skulle bli en uteplats här fanns inte i planeringen då i maj 2011. Då hade vi fullt upp att få bort all sly och renovera i huset. 

Inte blev det som jag hade tänkt idag heller med inlägget här på bloggen. Hade tänkt göra ett annat inlägg och visa andra bilder, men kan inte föra över från iPhone till datorn. Besökte ett helt fantastiskt ställe i onsdags!

Trevlig helg önskar jag er!

7 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så fint ni gjort och jag gillar nävorna där över stenarna! Du är så duktig att planera och få till det. Glömmer aldrig besöket för länge sen i din gamla trädgård:) Jag blev så inspirerad då. Och nu har du lika fint i din nya!!

En fin lördag önskar jag dig!
Kramar från Eva-Mari

Fröken Grön sa...

Älskar före- och efterbilder!
Vilket jättejobb ni gjorde med att röja upp där i slänten, och så himla fint det är idag! Bra jobbat!
/Anna-Karin

Rost och rädisor sa...

O,oj,oj, vad det har jobbats! Vilken insats och så bra det blivit!
Här kan det hända att jag mycket väl vet vad jag ska göra för inlägg och så börjar jag srkiva och det drar iväg åt ett helt hannat håll. Ibland får det göra det, nya bilder fixas och ibland skärper jag till mig.
Menar du att du inte ens kan bluetootha över dina bilder...
Låter jobbigt och irriterande. Hoppas det löser sig och ha det så fint i helgen.
Anette

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Tycker också det är roligt med före och efterbilder. Vilket jobb ni gjort och vad fint det blivit.
Fortsatt trevlig helg
Birgitta

Jord under naglarna sa...

Man kan nästan inte tro att det är samma plats! Vilket jobb.

Snygga betongshorts, blev som pricken över i med den punkiga gräset i! :)

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Jättesnyggt! Väntar med spänning på bilderna från det fantastiska stället :)

Mia sa...

Så kul med dessa före och efter, vilken skillnad. Och fjärillsbusken ser fin ut, så stor alltså. Min lilla kommer sig kanske om några år.
Ha en fin vecka :)