torsdag 28 maj 2015

Trädgårdsresa

Nu har jag varit hemma några dagar och hunnit smälta allt vi fick uppleva på "Trädgårdstrions" resa till England. (i trion ingår Britt, Maria och jag)
 Under våra dagar där hann vi besöka Kew Garden, Sissinghurt och Chelsea Flower Show. Först ut visar jag bilder från CFS.
 Lupiner verkade väldigt populärt. Dom fanns i flera utställningsträdgårdar och arrangemang.
 En av alla utställningsträdgårdarna.
 Fint med mossa.
Vackra urnor.
Bilderna kunde bli många , men jag får begränsa och behärska mig.

Nu ska jag ägna mig åt min egen trädgård och se vad som hänt där medans jag varit bortrest.

Ha en fin dag!

8 kommentarer:

Maribel sa...

Så fina bilder du visar. Så trevligt med en resa med trädgårdsvänner. Chelsea är speciellt. Mycket att se. Gillar de mörka lupinerna.
Ha det fint! Marika

Isas Trädgård sa...

Nej, begränsa och behärska dig inte !
Jag vill se mycket mer av dina fina bilder - är svältfödd på bilder från Chelsea !
Kan aldrig få nog !
Ha det så gott !
Kram/Isa

Tittis trädgård sa...

Håller med Isa, vill gärna se massor av bilder från Chelsea och Engelska trädgårdar. Kan inte få nog av sånt! Tack för dina fina bilder/ Titti

Katarinas trädgård sa...

Oj oj oj, vilken härlig resa, vi vill se mer!
/Katarina

Carita och Bertel sa...

Det måste ha varit en inspirerande resa, jag vill gärna se mer så småningom. Ha en fin helg. Carita

Anjas Hill sa...

Hej Merja!
Så du har varit i England och roat dig kungligt :-)
Den där mosspelaren var verkligen häftig! Undrar hur underarbetet ser ut och om den grönskar så där fint hela sommaren med en liten dusch varje dag? Nu får man väl gå och leta en hel sopsäck med kuddmossa ;-)))!
Vackert!
/Anja

Villa Vårgatan sa...

Verkar ha varit en fantastisk resa. Jag vill också se mer!

Kram Eva

Hannele på Hisingen sa...

engelsmännen kan uppskatta fina lupiner ♥