tisdag 17 november 2015

En sten mur till...

...orkar ni se en till!?
Bilden är inte från idag, men solen var framme en lite stund idag också, innan regnet kom. Det var en perfekt dag att fixa undan det sista i trädgården.
. Här är resterande stenar som blev kvar från murbygget. En låg mur till alltså. Här har jag tänkt att odla ät bara blommor, sallad  och lite grönsaker.
 I dag kom då äntligen vitlöken ner i jorden. I år blev det två sorter. Även luft löken flyttades hit.
Det sitter ett litet körsbärsträd av något slag i rabatten. Den får stå kvar tills vidare.

Passade också på att kupa rosorna och rensa lite i rosrabatten. Några växter som stått i krukor grävdes också ner. I ivern att vara ute igen, så grävdes en stor klump med Iris upp. Den har jag tänkt att flytta på hela hösten. DÅ kom regnet.. nu ligger den i skottkärran och väntar på att grävas ner... så vi får hoppas att det blir fler fina dagar innan snön kommer!

Hoppas ni också har haft en bra dag!

6 kommentarer:

Veronica sa...

Jag har haft en jätteskön dag utan regn till skillnad mot många andra dagar på sista tiden!Om nu vintern skulle komma så garanterar jag dig att klumpen med iris klarar sig.
Jag "glömde" en på gräsmattan förra året och de överlevde med råge :)

Kram

Martas rike sa...

Jag skulle berätta om samma sak som Veronica, jag har också glömt båda iris och daglilja ovanför jord och de överlever vintern i alla fall.
Sten har jag också gott om i min trädgård, dock inte mur. En stenmur är väl jättefin fond och bjuder på variation hos dig.
Hälsar
Marta

Solstrimmor sa...

Så fint! Hela trädgården får liv och aldrig att man kan få för många stenmurar!
Hoppas du får ner dina irisar i tid!

Ha det bra.
Kramar från Eva-Mari

Hannele på Hisingen sa...

Sten är så vackert!

Isas Trädgård sa...

Så vackra murar ni bygger - jättefint!
Hoppas det är bättre väder idag så du får ner dina Irisar !
Ha det så gott !
Kram/Isa

lavendia sa...

Det är fint med sten mot växter. Irisen klarar sig nog. Jag har en stor klump med lavendel som jag ska försöka få ner endera dan. / Britt