fredag 11 december 2015

Blommig fredag

Tema - Vacker vy

Vacker vet jag inte precis, men jag älskar vyn från soffan vid vårt matbord! 

Här kan jag bli sittandes länge och bara titta ut..
 Det är också oftast  här, jag ser hur vädret ändrar sig och  hur årstiderna avlöser varandra. Tiden går fort. I somras blev det fyra år sedan vi flyttade hit!  Här intas frukost, lunch och middagar och där i mellan fikastunder...då förstår ni att vi tillbringar mycket tid här. Den här tiden på året kan man ibland se ett skymt av grannen , men på sommaren är det insynsskyddat av träd och buskar. Nu är det mest katten Tova och fåglarna som rör sig.



Riktigt vacker är däremot den här vyn! Den tog jag i maj månad när jag besökte Sissinghurt.


Fler vackra vyer ser ni HÄR.

Ha det gott!

13 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Sissinghurst kan man besöka hur många gånger som helst! ♥

lavendia sa...

Det är väl härligt om man har en älskad vy så nära. Sedan finns det ju massor med platser med fina vyer också. / Britt

Solstrimmor sa...

Tänk så bra ni trivs i ert hus! Och din nya trädgård växer fram och är snart lika vacker som din gamla:)

Ha en fin adventshelg även du! Hoppas snart snön singlar ner utanför ditt blomsterfönster!
Kramar från Eva-Mari

Carita och Bertel sa...

Vyn med stjärnan är jättefin och förstås vyn över Sissinghurst. Det är fint att man har olika vyer på vinter och sommar, när det är löv eller avlövat. Ha en fin helg. Carita

Maribel sa...

Fina vyer bägge två. Det nära är kärt, och ibland måste man vidga vyerna, och se något annat. Tjusig bild från Sissinghurst.
Ha en fin helg!
Marika

Lotta sa...

Det är verkligen härligt att se när årstiderna avlöser varandra och visst är dina vyer vackra! Trevlig helg!

Mejrams! sa...

Kan förstå att du blir sittande där, känns som en riktig rogivande plats där man kan försjunka i tankarna. Då flyttade vi in i våra respektive hus ungefär samtidigt. Jag flyttade in i mitt hus juli 2011 och ibland känns det som nyss, tiden bara flyger! Kram Merja

Meta sa...

Där skulle jag också kunna sitta hur länge som helst. det är vackert och rofyllt att ha nåt fint att fästa blicken på.
Ha en fin helg
kram Meta

Tittis trädgård sa...

Vilken vacker vy över Sissinghurst. Tror inte jag sett den så där ovanifrån tidigare. Skönt att ha vackra vyer hemmavid också:-)
Trevlig helg!
Titti

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Vackert! Man har sina favoriter som man gärna njuter av.
Ha en fin helg!

Gunilla sa...

En riktigt fin vy att kunna sitta och njuta av.

Trevlig helg

Rost och rädisor sa...

Gott med insynsskyddat ställe. Du har säkert lä också. Ser mysigt ut och jag försår att det är favoritställe. Flög du över Sissinghurst?
Allt gott
Anette

Laila sa...

Har för mig att ni möblerar den där altanen riktigt mysigt under sommarhalvåret. Och visst är vi lyckligt lottade som har en egen trädgård att blicka ut på från frukostbordet!
Allt gott!/Laila