tisdag 2 februari 2016

Nu börjar det...

Då var jag i gång, den första sådden har grott!
För första gången har jag sått Kronärtskocka `Green Globe´ Den sattes den 25 januari i såjord och idag fick jag se att den hade grott.

Så här står det på fröpåsen från LORD NELSON: En riktig läckerhet bland grönsakerna och en utmaning att odla. Ju tidigare sådden kan ske desto bättre...Så långt har jag alltså lyckats. Nu återstår  det att se hur fortsättningen blir...men spännande ska det bli!

Ha en bra fortsättning på veckan!

13 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Grattis till det vad underbart och se de små liven.
Allt gott
Annika

Solstrimmor sa...

Men så kul! Hoppas du får en god skörd i slutändan!

Ha det fint.
Kramar från Eva-Mari

Händigakvinnan sa...

Oj, redan igång! Nu får jag snart börja fixa här med;)
Kram

Laila sa...

Håller tummarna för lyckad odling och råder dig att hålla noga uppsikt på plantorna när de väl får komma ut på friland - svarta bladlöss nosar sig till kronärtskockor på kilometerhåll!
Allt gott!/Laila

Hannele på Hisingen sa...

Kronärtskocka kräver lite tålamod, lycka till.

lavendia sa...

Det ser ju inte alltför pluttigt ut. En utmaning - ja då kan jag bara önska lycka till. / Britt

Steekjes en Stygn sa...

Ska hålla tummarna att det kommer att gå bra. Så spännande och så gott.
Anje

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Så härligt det är när det gror och växer. Sköt om dom små liven!

Maribel sa...

Vad snabbt det gick, hoppas du lyckas med dem.
Ha det gott!
Marika

Carita och Bertel sa...

Ser fint ut redan , det blir säkert bra och gott vad det lider. Ha det fint. Carita

Jenny sa...

Hej Merja!
Spännande! Skulle just till att skriva att jag minns att pappa odlade kronärtskocka i sin trädgård men kom på att det var ju jordärtskocka han var inne på.. inte riktigt samma sak:)

Ha en skön söndag,
Kram Jenny

Tante Rose sa...

Vi fikk faktisk til artisjokk i Bodø i fjor sommer. De ble seint ferdige, vi rakk akkurat å høste før frosten kom. Plantene ble kjempestore! Lykke til med dyrkingen!

ellan sa...

Spännande! Än så länge ser det ju lovande ut! Själv är jag inte vidare duktig på att driva upp plantor, men jag köpte en kronärtskocka förra året. "Herrgård". Den ska tydligen klara klimatet och jag hoppas verkligen att den tittar upp i vår.
Lycka till!