måndag 16 maj 2016

Kyligt värre

Efter en kall och regnig helg fick vi en liten solglimt på söndagskvällen. Skyndade mig ut med kameran och ...vinterjackan. Jag vägrar frysa! Bär fortfarande in ved till kamin och eldar...
 Papegojtulpanen `Apricot Parrot´ verkar inte bry sig om det kalla vädret. Den har klarat sig mycket bättre än den vita `Super Parrot´. Som det  bara kommer några enstaka av.
. Här måste det gullas lite extra, ser jag.  Liten men med liv i. Blev så glad att sockblomman överlevt. En växt jag hade med mig från förra trädgården. 
Och häggen fortsätter att blomma trots kylan. I lördags kom det snö i grannbyn..vinterjackan får allt hänga på ett tag till.

Ha det fint!

6 kommentarer:

lavendia sa...

Ja hu så kallt det är. Roligt att det man tagit med sig någonstansifrån lever vidare. / Britt

Tittis trädgård sa...

Så fina papegojtulpaner! Men snö lät inte alls kul, är nog förbjudet så här i maj! Här har vi haft riktigt busväder i helgen, men idag har vinden mojnat lite. Ha det gott!
Titti

Hannele på Hisingen sa...

väldans så tråkigt med kyla igen...

Maribel sa...

Vi blev bortskämda med värmen,men det var bra mycket bättre att gå i shorts än med vinterjacka. Hoppas det vänder snart. Hinner inte njuta av blommorna där ute. De verkar trivas trots kylan. Den lilla sockblomman är så fin, förstår att du är rädd om den.
Ha det fint /Marika

Carita och Bertel sa...

Ja fy hundan så kallt det blev efter sommarvärmen vi hade. Jag har eldat i kaminen för att få lite mer värme inomhus. Det hjälpte inte så bra så nu har vi kopplat in värmen igen som vi redan stängt av . Tulpanerna verkar trivas och står sig länge i det kyliga vädret. Ha det fint. Carita

Jord under naglarna sa...

Vi har haft hyfsad värme, men ikväll var det kyliga vindar och det varnas för snö imorgon. Suck... Jag får jobba mig varm istället. Så fint häggen blommar!