tisdag 31 maj 2016

Pion

För några dagar sedan såg den ut så här.
 Igår slog den ut. Rosenpionen. Jag hade tur och fick en rotbit förra året. Visst är den fin!
 En annan sorts pion är Pionträdet, även den ny från i fjol.Men den kommer inte att blomma på länge. Säkert tar det några år. Jag får titta på de vackra bladen i stället. Fint med de röda ytter kanterna.
En riktigt varm sommar dag har det varit och jag har varit ledig. Mesta delen tillbringades ute i trädgården och projektet entré rabatten är på slut tampen.

9 kommentarer:

Händigakvinnan sa...

Oj, vilken fin! Här tar det ett tag till innan de blommar!
Kram

Rost och rädisor sa...

Visst är det härligt nu när pionerna börjar blomma. Din rosenpion jättesöt!

Vad det gäller mangold och vitlök går de bra att plantera ihop liksom släktingen rödbeta.

Ha det så gott
/Anette

Solstrimmor sa...

Underbar är bara förnamnet! Jag minns Britt-Maries, (Linde trädgårdsförening), trädpion! Har du sett den?

Njut vidare!
Kramar från Eva-Mari

Maribel sa...

En riktig skönhet, har otroligt många knoppar på min favorit i år. Men den får jag vänta på ett tag till.
Ha det fint /Marika

Jord under naglarna sa...

Å vilken skönhet!

Tittis trädgård sa...

Så fin din pion är! Här har de inte riktigt kommit igång ännu. Men värmen driver nog på det lite. Ha en skön vecka!
Titti

Hannele sa...

trädpionen blommar här

Ruben sa...

Fantastiskt vacker pion, vilken färg, vilken form!!!
Angående din kommentar hos mig om mina Digitalis. De är sådda förra våren. De jag har sått i år är väldigt små ännu så länge.

Ha det gott!
/Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Pioner blommar här också, en från gammelmormors trädgård.