söndag 24 juli 2016

Underbara Vallmo

Jag tror jag blev bön hörd...det blev sol och värme till slut!
Vi har haft två fantastiska heldagar ute på sjön. Det enda jag gjort i trädgården är att vattna på kvällen.


Igår kväll när jag gick runt och vattnade upptäckte jag den här skönheten.
 ca. 70cm hög och blommans omkrets ca. 1 dm 
 Fin även på undersidan.
 En rosa  favorit vallmo sen länge. Även den en stor och hög sort.
Det ser ut att bli ett riktigt äpple år. Alla fem träden är fulla av frukt.
 Det blir nog ett besök till musteriet med några påsar framöver. Vi lämnade in äpplen för några år sedan och musten blev väldigt god!

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

Maribel sa...

Riktigt fina, mina frön ligger kvar i påsarna......
Ha det fint /Marika

Rost och rädisor sa...

Tjusiga vallmor och äppelskörden ser ut att bli fin!
Allt gott
/Anette

ellan sa...

Wow, vilka läckra vallmo! Hur fin som helst! Vallmo funkar dåligt här hos mig. Synd, för jag gillar dem verkligen.
Allt gott!

Laila sa...

Vilken vallmo, den där vita! Något liknande har jag aldrig sett! Finns den somfrö att köpa?
Allt gott!/Laila

Carita och Bertel sa...

Oj vilka snygga vallmon. Är det såna som fröar av sig så att dom återkommer varje år? Jag tror att det blir bra skörd av allt i år så det blir den del att ta hand om. Ha det fint. CArita

Ruben sa...

Vallmon är en Papaver laciniatum 'Lilac Pompom'. Snygg!
/Ruben