onsdag 24 augusti 2016

Minirosor

Efter att Bloggen Isas trädgård hade skrivit om sina minirosor blev jag inspirerad att prova själv. Så jag köpte två vanliga minirosor som brukar säljas i de flesta mat varuhus. Mina fick stå på köksbordet tills de nästan var färdiga för komposten...
 Men jag planterade om dom i större krukor och ställde dom ute på altan. De fick stå lite undan skuffade...Sen glömde jag nästan bort dom...tills för nån vecka sedan då jag fick syn på stora knoppar och plötsligt hade de slagit ut.
Stora vackra och  doftande blommor  Nu i olika färger. När jag köpte dom var de enkla och de såg ut att vara samma färg.
Men inte gör det något. Det känns som jag vunnit på ett lotteri!

Ha det gott!

7 kommentarer:

Maribel sa...

Så fina de är, och en härlig färg.
Ha det fint /Marika

Solstrimmor sa...

Åh, vackrare än nånsin! Hoppas du kan övervintra dem! Hade en morsdagsros som blev finare med åren och den skarpa cerisrosa blev blekrosa, som dina!

Må gott i sensommaren.
Kramar från Eva-Mari

Laila sa...

Olika färger! Hur är det möjligt? Tydligen en tuff sort, den kommer att vara till glädje många år framöver om du förvarar krukan frostfritt i vinter!
Allt gott!/Laila

Rost och rädisor sa...

Vitt är det kul att se dem komma till liv igen! Härlig färg dessutom. Jag har ett par som jag planterat ut i väldränerat söderläge och som övervintrat flera år och blommar fantastiskt varje sommar.

Allt gott
/Anette

Isas Trädgård sa...

Så fina dom blev - så roligt att dom tog sig och blommade så vackert !
De jag hade i fjol tog sig aldrig i våras så nu får jag börja om igen nästa år.
Ha det så gott !
Kram/Isa

Anjas Hill sa...

Jättevackra! Vilken vacker form också på dem.

Ja, minirosor skriver man nästan aldrig om. Jag har också en kruka med vackra små rosblommor. Undrar varför de är så styvmoderligt behandlade....kanske tycker många att de inte är "riktiga" rosor - fast visst är de riktiga:-)?!

Ha en fin helg!
/Anja

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Vilket underbart fynd på altanen! Jag brukar också ta ut och sätta om dem och de blommar alltid bättre så hos mig. Inne glömmer jag lätt bort dem.

Ha det gott! Carina