lördag 17 september 2016

Månadsbild

Månadsbild September
 Nu börjar man se på bladen på växter, träd och buskar att hösten är här, trots det fina  och varma vädret senaste veckan. Mycket blommar än och gräset växer fortfarande.
De vintersådda fröna av Blåverbena VERBENA HASTATA grodde bra och har växt till sig. Sådde lila, rosa och vita.  De flesta hamnade i den  utökade rabatten vid stenarna på huset ena gavel. Rabatten längst fram på månadsbilden.
 De vita lejongapen är som finast just nu.

Igår fick jag några nya växter som behöver komma ner. Så än är inte trädgårdssäsongen slut.

Trevlig fortsättning på helgen!

4 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Merja!
Det ser fint ut. Hoppas vi får njuta av trädgården ett tag till. Min ser däremot lite ledsen ut. Har inte fått så mycket omvårdnad på senaste tiden.
Ha en fin söndag /Marika

Solstrimmor sa...

Så fint du fått det! Glad höst till dig!

Kramar från Eva-Mari

Tittis trädgård sa...

Så grönt och fint du har det! Har inte provat den Verbenan, kul när sådderna tar sig så fint! Kram
Titti

Laila sa...

Stiliga lejongap! Blåverbena måste jag kolla upp, I år har jag lyckats få till ett gäng Jätteverbena genom att ta sticklingar från de två plantor som grodde av alla hundratals frön jag sådde i vintras!:-)
Allt gott!/Laila