fredag 17 februari 2017

Blommig fredag

Tema - Inte utan min...

SAMBO!


I 30 år har vi hängt ihop och jag hoppas att det blir minst 30 år till.
Vi har två underbara barn. 
Vi har total renoverat två hus och fixat  med dess trädgårdar.
Trädgårdarna skulle vara så mycket tristare om jag inte fått hjälp av S med alla mina idéer. 
Projekten har avlöst varandra. Som nu, i den nuvarande trädgården..
Flera altaner, planteringshörnan, muren, klätterställningen i rosrabatten och portalen  har byggts bara för att nämna några.
Tur han gillar att bygga!!  "Trädgårderandet" är han helt ointresserad av.

HÄR kan du läsa vad andra inte kan vara utan.

Trevlig helg!

17 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Vilken händig sambo du har. Lycka att vara två i trädgården!
Trevlig helg
/Anette

trädgårdsdrömmar sa...

Bra när man hittat sin andra halva och trivs så bra tillsammans.
Trevlig helg.

Trädgård i Torslanda sa...

Grattis en en härlig sambo. Jag är inne på precis samma sak denna vecka. Utan maken hade det varit en helt annan trädgård, trots att han faktisk inte är trädgårdsintresserad. Men han gillar att "fixa".
//Helene

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej vännen, som jag alltid säger, delad glädje är dubbel glädje.
Kram, Petra

Carita och Bertel sa...

Du har så rätt. Det är bra att ha en andra hälft som man kommer överens med (för det mesta) och att man delar trädgårdsintresset fast kanske på olika vis. Ha det fint. Carita

Maribel sa...

Precis så är det hos mig, skulle inte vilja vara utan min man.
Ha det fint /Marika

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Fin tolkning och härlig beskrivning av hur bra det kan bli när man jobbar tillsammans.

Trevlig helg! Carina

Solstrimmor sa...

Att få den hjälp man behöver är guld värt! Ni är ett bra team. Jag minns ju hur fint ni hade det i er förra trädgård också!

Trevlig helg.
Kramar från Eva-Mari

Drömgården sa...

Bra med dessa händiga män! :D
/Kitty

Veronica sa...

Jag fattar!!
De borde bli hyllade oftare!
Jag lever oxå med en hantverkare som bara gör... Mina idéer!

Vilken lycka det är och hur glad kan man inte bli av det?

Kram

Tant Otteskrufv sa...

Vad vore vi utan våra tålmodiga karlar och deras skaparlusta och verktyg? Många växtstöd och stensättningar fattigare😊

Tradgardsvagen sa...

Jag nästan skäms nu att jag inte valde min man som jag inte kan vara utan i trädgården. Liksom du har skrivit så har han gjort masssor av byggprojekt i trädgården och utan honom skulle den inte alls se ut som den gör idag. Ha en skön helg! /Charlotte

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

En händig man måste bli första valet om man har det. Lyckost! Här är vi båda mer odlingsinriktade så vi får anlita hjälp för de mer avancerade byggprojekten.
Ha det gott!

Anni sa...

Ja, precis samma här! Dessutom berättade jag för honom igår att jag skrivit ett hyllningsinlägg - lätt att man glömmer att ge beröm till den person som ska ha det!

Hannele på Hisingen sa...

Grattis! ❤️

Maggan sa...

Ja men så är det ju, det är allt bra tur att vi har våra män som hjälper oss i trädgården och sedan så är det ju roligare också när man gör arbetet tillsammans.Jag gör väldigt mycket själv men när det gäller tyngre saker då är det bra med mannens muskelkraft.
Tack för att jag fick ett namn på min Klematis.Ha det gott/Margareta

Theresa williams sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.