torsdag 16 mars 2017

Månadsbild

Månadsbild  Mars
 
 Då var det dags för månadsbilden i mars.  Nu känns det vår i luften. Det mesta av snön har smält bort, solen tittar fram oftare och värmer våra frusna själar.
I rabatten har det inte hänt så mycket mer sen sist.   Förutom att allt skräp från solrosfröna syns. Det är inget jag brukar städa bort, det brukar döljas när den spanska körvel börjar växa under fågelstugan.

Däremot  börjar det märkas vår på andra ställen i trädgården. Plötsligt står de bara där SNÖDROPPARNA.  Inte utslagna än, men kanske snart.

Ha en fin dag!  

7 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Härligt! Heja våren:)

Ha en fin dag!
Kramar från Eva-Mari

Anjas Hill sa...

Ja, och våren värmer inte bara den frusna själen utan även den stela kroppen ;-)
Fin rugge snödroppar du har!

Ha det gott
/Anja

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Tack för påminnelsen! Tänk så fort en månad har gått :) Nej det händer inte så jättemycket ännu. Men när jag städade i rabatter idag såg jag mycket skott ligga redo i jordytan.

Kram, Carina

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Oj vad det går undan hos dig! Snödroppar, så fint! Jag kom nyss in från en kort men jobbig snöpulsning till fotostället för min månadsbild.
Ha det gott!

Hannele på Hisingen sa...

ska försöka sprida snödroppar lite mer

Hannele på Hisingen sa...

här kommer det upp allt möjligt, ska sprida snödropparna mer.

Maribel sa...

Våren kommer och går, känns det som.
Tror dina snödroppar är på väg upp, här hos mig.
Skall bli spännande att se om jag äntligen lyckats att få dem att trivas.
Ha det fint /Marika