måndag 12 juni 2017

Rosor och blåmesar

Det växer så det knakar. Både sådant man vill ska växa  och det man inte vill. Regn skurarna som kommer  varje dag är nog en av anledningarna. Hinner knappt klippa gräsmattan för allt regn. 
 Nu har den första rosen börjat slå ut iallafall. Det är Midsommar rosen även kallad Finlands vita ros. Den doftar ljuvligt!
Så glad jag blev när jag upptäckte att fågelholkarna som kommit upp på hus gavel har fått hyresgäster i två. Blåmesar.

Fortsätter att rensa i rabatter och plantera i krukor. Växthus bygget står still. Vi väntar på grävare. Som förhoppningsvis kommer på fredag. Håller tummen!

Ha det fint!

5 kommentarer:

Händigakvinnan sa...

Vilken tidig ros! Härligt med blåmesarna, de är så trevliga och nyfikna. Hos mig bor de under takpannorna. Just nu är det ett väldigt liv på ungarna.
Kram

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Å så spännande med fåglar i holkarna. Och att vänta på och förhoppningsvis få dit en grävare. Ibland tycker jag uttrycket - intet är som väntans tider är kraftigt överdrivet :)

Ha det gott! Carina

Maribel sa...

Hej Merja!
Har också blåmesar i holken. De nya kom upp lite sent så de tror jag inte är bebodda, men nästa år har de säkert hittat hyresgäster. Fin ros, har köpt en Lykkefund för några år sedan, som står helt fel. Skall försöka få ett stöd till den, så jag kan flytta den. Härligt med Finlands Vita Ros, hade tänkt köpa den, men den fanns inte.
Här regnar det varje dag, hoppas på lite mer sol.
Ha det fint i regnet!
Marika

Hannele på Hisingen sa...

mysigt med hyresgäster

Anni sa...

Jag hjälper dig att hålla tummarna - klart att grävaren ska komma!