lördag 7 oktober 2017

Fin släkt

Man blir lätt förälskad i dessa...
 Denna otroligt vackra krukväxt fick jag av arbetskamraterna när de hälsade på i växthuset. Magical som ska kunna blomma i 150 dagar vid rätt skötsel. Ska vara lättskött står det. Fick rådet att provar  plantera ut den lite senare med ett tjockt lager av löv.
 Ny för i år är `Limelight´  som planterades utanför växthus området.
 Ny även denna i år. Svägerskan skulle ta bort en rabatt... så klart ställer man upp och tar hand om denna fina buske:) Namn?
`Little Lime´ inköpt i fjol

Har även några Vidjehortensior i murrabatten och en Klätterhortensia mot ena husgaveln. Man kan nog ana att detta är en släkt jag gillar.

Trevlig helg alla!

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så vackra de är, hortensiorna. Det är lätt att förälska sig! Och de går ju att torka också även om de levande är vackrast!

Ha en fin helg.
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Så fint med hortensior !....men jag lyckas alltid ta död på dem, hihi...vet inte hur jag bär mig åt !....men vackra är dom i alla fall ;)
Ha det gott !
Bia

Jannibele sa...

Så mange fine Hortensia. Den lilla var himla lekker!
God ny uke.
Jannicke

Maribel sa...

Hej Merja!
Helt ljuvliga. Varför har jag inga?
De klarar sig inte hos mig, men ser limelight hos grannarna,
så kanske jag kan klara dem.
Ha det fint /Marika

Trädgård i Torslanda sa...

Instämmer i lovsången över hortensiorna. De är verkligen riktiga arbetshästar i rabatter och krukor nu på hösten.
//Helene