onsdag 18 april 2018

Månadsbild

Månadsbild April
Termometern har hållit sig mest på plussidan den senast tiden vilket har varit efterlängtat.  Nu vill jag ta till vara på all ledig tid man kan få till att vara ute. Det känns som hela kvarteret har vaknat till liv! Plötsligt ser man grannarna igen fixande med diverse saker i sina trädgårdar. 
All snö är äntligen borta. Tjärlen är fortfarande  kvar kände jag, när jag skulle peta tillbaka en namnlapp vid en växt.  Idag började jag klippa ner och rensa här i månadsrabatten. Under den vissna daggkåpan kommer nya fräscha blad. Såg även gröna blad av Pingstlilja och bergenia. Och blommande snödroppar. Som till min förtjusning spritt sig lite över allt.
 
Skifferborden fick en ny kruka med mini penséer.
Katterna har också vaknat till liv. Dom har svårt att bestämma sig om de ska vara ute eller inne. Det är ett himla spring på dom! De håller sig gärna i närheten när jag är ute eller vid fötterna....

Ha det fint!
Länkar till Trädgårdsfägring

6 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Merja!
Visst är det härligt nu, vill knappt gå in, då vädret är så fint. Äntligen ser man grannarna precis som du skriver, alla har kommit fram från vinteridet.
Ha det fint /Marika

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Vilken fin beskrivning av april! :) Och ibland kan man undra vart alla tar vägen eller omvänt - var kommer alla från en dag när solen lyser. Mysig hörna du har där med den lilla möbeln.

Ha det gott! Carina

Susie på Stjärnarve... sa...

Vilken vacker skifferbordskruka! Ha precis slängt en gammal låg vid kruka, så man skulle faktiskt behöva något liknande. Fast å andra sidan har jag MASSOR av krukor, men underligt nog finns det aldrig nån som passar!?
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

gullig katt, nu händer mycket!

Mia sa...

Kul det där med alla grannar som plötslig kommer fram ihop med vårlöken. Var har dom gömt sig hela vintern? Sån är det här också. Ser så fint och skönt ut hos dig, en löftesrik månadsbild. Nu blir dom bara grönare i många månader framöver :)

Anonym sa...

Merja! Vilka härliga vårbilder. Så mysigt det ser ut på den översta bilden. Där skulle jag gärna sitta och njuta i solen.

Önskar dig en fin söndag!
/Anita