onsdag 11 juli 2018

Lite ätbart

Det växer så det knakar i växthuset. 
 Tomaterna börjar mogna och det känns kul med de olika sorterna jag sått. Får se om Körsbärstomaten Sun Gold blir även årets favorit.
 Chili Jamaican Bell, en ny sort jag provar i år. Kul och snygg form!
 Grönkål. Odlar både i odlingsmuren och ovanför. 
 Squash. Små frukter börjar synas och jag längtar till plantan ska bre ut sig och ta över en stor bit av den tråkiga odlingsplatsen ovanför odlingsmuren.
Små buketter med doftande Luktärtor kan jag äntligen plockas in.
Visst är sommaren härlig!

Nu ska jag vattna i växthuset med nässelvatten.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Maribel sa...

Hej Merja!
Härligt med egenodlat. Mina tomater är gröna än så länge, men upptäckte en lite större gurka igår, annars är de små än så länge. Många paprikor, väntar med spänning på både djungelgurka och svampgurka.
Ha det fint /Marika

Hanneles bokparadis sa...

nässelvattnet ser helt färskt ut... ska stå tio dagar och lukta :)

Hannele på Hisingen sa...

min mor äter egna tomater från hennes lilla balkong.