måndag 29 juni 2009

Värmen fortsätter

Idag har jag och ungarna sett efter deras kusiner 2 resp.4år i sommar. Jag kan tala om att vi haft fullt upp:) Riktigt kul är det att ha dom, fast man har verkligen lagt av sig sen ens egna var så små...dom blir 14 resp. 17år i augusti.

Gick runt och vattnade på kvällen. Så här fint blommar Djävulsbusken nu.

Munk renfanan som också inhandlades på Öppen trädgård förra året har växt till sig ordentligt. Den har jag redan delat med mig av några gånger. Bladen är riktigt fina och speciella på den.

Den här raringen har slagit ut idag. En Iris med okänt namn. Har även en gul lägre sort som inte blommar än.

9 kommentarer:

Gummans Trädgård sa...

Det bara exploderar i trädgården, allt kommer på en gång.
Svar på din fråga:
Ett teleobjektiv har jag till min Nikon D60.Zoomar in så mycket det går, sedan beskär jag bilden.
Det passar mig utmärkt även när jag fotar mina blommor.
Står man stadigt och blåsten inte är för kraftig brukar det funka bra.
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Man får hålla sej i form :)
Djävulsbusken är fin. Jag vattnar bara krukorna, fast nu gav jag vatten till rhododendron, för de har det tuff på berget och bildar nästa års knoppar nu.

(Beskär du lönnen nu, jag tar alla frukträden också nu, blir mycket mindre vattenskott.)

Monica sa...

Vad härligt att ha lite småttingar ikring sig :) Förstår att du hade fullt upp. Härlig blomning du visar oss....
Tjingeling
MOnica

Kattfot sa...

Har börjat få upp ögonen mer och mer för dekorativa blad...den var fin munkrefanan. Ljuvlig iris också. Ha en fin vecka.

kram Catrin

Peter sa...

Hejsan rosengården som vi var till var något för dig//Britt

Anjas Hill sa...

Ja visst fortsätter värmen! Det tråkiga är att allt blommar över väldigt fort. Men, man får försöka att njuta av tillvaron så gott det går ändå. Denna värmebölja lär mig åter igen hur viktigt det är med vackra blad och ett vackert växtsätt så att man inte är beroende av den korta blomningen./Anja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Här är det också väldigt varmt och det saknas en hel natts svalkande regn. Men tänker man på vad som hände igor runt Växjö så klagar man inte längre. Fram med vattenslangen och vid dess ände finns jag ;O)
Ha en fin dag, Petra

Mia sa...

lurer på om du ikke har den samme irisen som meg. jeg har en gul også. kan bare ikke namnen på noen av dem ( som vanlig..)Vackra är dom i varjefall.

Merja sa...

Gumman - Det får jag skriva upp på önskelistan;)

Hannele - Inte orkar man gå och vattna allt varje kväll. Fast det kan vara ganska rogivande...om inte myggen fanns.

Monica - Man mår så bra av att låna dom ibland:)

Catrin - Tänker också mer och mer på bladens färg och form.

Britt - Jag får åka till något på närmare håll.

Anja - Visst är det så.Bäst att njuta.

Petra - Hur lång vattenslang har du egentligen??

Mia - Skönt att höra att det inte bara är jag som glömmer eller tappar bort namnen...