torsdag 1 oktober 2009

Bloggbesök gånger två

Igår var Britt och jag på besök hos Eva-Mari med bloggen
Mitt lilla röda hus(finns i min vänstra spalt)Vilket trevligt besök det var! Det gav mer smak för bloggträffar. Vi skulle träffas i vår igen.

Dumt nog hade jag ingen kamera med mig. Men det hade Britt. Fick kopiera hennes kort:) Här är Eva-Maris fina klätterställningar på rosen Flammentaz!

Idag har jag haft mera bloggbesök. Rosemarie med bloggen LIMEROSE var hit och tittade i min trädgård. Det blev en hel del trädgårds snack:))


Dom sista Pelargonerna åkte in i källaren. Skottkärran kördes in framför dörren till Pelargonrummet. Väldigt praktiskt! Där bor nu även Eva-Maris Mårbackor som hade hamnat på komposten men räddades i sista stund;)

En hel massa tegelrör har jag fått. Funderar just nu vad jag ska göra med dom. Undrar om de är frost tåliga och klarar att stå ute i vinter...??

8 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Visst är det kul med bloggvänner??!!
Har fått många sådan.
Ha det gott
Annika

Anonym sa...

Kul att se att du besökt Eva-Mari,
min Blogg-vän.
Fina bilder har du också på din Blogg.

Anonym sa...

Så roligt att ni kom till mig. Har hittat platser åt klematisen och rudbeckian jag fick!

Hoppas jag inte smittade ner er med min påbörjade snuva!

Klart vi ska ses igen till våren!!

Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Glömde säga att jag skickar boken till dig! Den blev ju kvar här i alla fall!!!


Kram igen.

Limerose sa...

Tack för visning av din fina trädgård och slottet! Wow vilket hus! Och jag kan säga att betongstövlarna är gudomligt söta!
Ha det gott så ses vi snart igen. Kram Rosie

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Härlig med bloggbesök.
Ha en fin helg, Petra

Lenas trädgård sa...

Hej, tittade in här av en slump, trevlig blogg! Rören har jag testat med planterad taklök o fetknopp i. Ngt rör har faktiskt frusit sönder, men jag tror det beror på var de står...Lite undangömda, skyddade klarar de sig nog bättre. Eller täck med grankvistar... De är i vilket fall som helst väldigt dekorativa, trots lite söndefrusna.
ha en bra forts på hösthelgen!
/ Lena

Hannele sa...

skottkärran blev ju snygg :)