onsdag 11 juli 2012

Svart kalla


Förra året fick vi en svart Kalla Zantedeschia av S kusin med familj. Jag ställde den i mörkret i källare till vintern utan att egentligen tro på ny blomning., men se. Nu blommar den.
Dock endast en blomma...!

Ute har S kört matjord och reparerat gräsmattan. Måste vara idealiskt för gräsfröna som landade över,  med alla fukt och värme.
Själv fick jag dit sista stenen till stentrappan i slänten. Ideérna runt slänten ändras var dag...visar när jag väl har bestämt mig.

Ha det gott!

5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Kul när man får bevis på uppskattning i form av en blomning av en svart kalla! Du har nog skött den bra.
Ska bli kul att se stenslänten.

Kram Eva-Mari

Hannele på Hisingen sa...

Läckert!

Steekjes en Stygn sa...

Den där tycker jag om.Vacker!
Anje

Anjas Hill sa...

Så snyggt Merja med din svarta kalla. Jag väntar att min skall visa blommor men - icke - än så länge.../Anja

Ruben sa...

Tjohooo, den var verkligen mörk!!!

Ha det gott!
/Ruben