måndag 27 augusti 2012

Trädgårdsresa med trädgårdsföreningen




I lördags var Linde trädgårdsförening till Kristinehamns trakten och besökte Rolands plantskola och Stolpens trädgårdar.
Det blev en trevlig dag trots några regnskurar.
Och jag kan lova att det handlades växter hej vilt!
Själv fick jag med mig två olika nävor, röd julros, vit sockblomma och en Buddleja som förhoppningsvis drar till sig mängder av fjärilar till nästa år.
Bilderna är från Stolpens. Där gick jag och beundrade all stenläggning.

Ha en bra dag!

6 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Javisst var det en trevlig dag! Idag ska jag plantera mina växter:) Kan inte göra några inlägg förrän nya modemet kommer, åskan har slagit till!

Ha en fin måndag.
Kram Eva-Mari

Hannele på Hisingen sa...

Trädgårdsföreningar är toppen!

Annika Christensen sa...

Kul att komma ut och titta på sådana fina ställen.
Allt gott
Annika

Steekjes en Stygn sa...

Vad kul att titta på så fina ställen. Spännande med alla nya växter.
Ha det gott
Anje

Rosor och Pioner sa...

Trevlig utflykt. Rolands har jag aldrig besökt men Stolpens har jag varit några gånger.Antar att du hittade mycket fint.
Ha en bra dag

Ruben sa...

Det var verkligen en vacker stenläggning! Lycka till med växterna!

Ha det gott!
/Ruben