torsdag 26 mars 2015

Dvärgapelsin

 Var in på Lidl häromdagen. Där kan man fynda en hel del i växtväg den här tiden på året för en skaplig peng. De såld perenner på 13 kr! Det var ganska urplockat när jag kom, men jag hittade några  vita Astilbe.   Köpte även ett  Apelsin träd. CALAMONDIN  Citrus Microcarpa ingår i släktet citrusar och familjen vinruteväxter.
HÄR kan du läsa lite mer info om den om du vill. 
 Den är full av gröna små frukter och en och annan orange.
Känns spännande!

Ha en bra dag!

8 kommentarer:

Mejrams! sa...

Lycka till med ditt citrusträd, hoppas du får mycket glädje med den. Doftar den gott tro? Kram Merja

Mejrams! sa...

Lycka till med ditt citrusträd, hoppas du får mycket glädje med den. Doftar den gott tro? Kram Merja

lavendia sa...

Lidl har en förmåga att överraska. Där kan köpas apelsinträd, golfklubbor, underkläder, grillar och ja listan kan göras lång.
Hoppas det går bra med ditt träd. Det gör det nog och det lär ju bli en skörd iallafall. / Britt

Laila sa...

Plantor på Lidl! Det visste jag inte! Hoppas de artar sig bra.
Allt gott!
Laila

Tant Otteskrufv sa...

Kul! Jag köpte en calamondin förrförra hösten på rea och den verkar trivas, blommar och sätter frukt mest hela tiden. Lycka till med din:)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Vilket fint litet apelsinträd, så spännande. Hoppas det blir goda frukter :-)
Ha det gott. /Ingela

Hannele på Hisingen sa...

Sött!

Carita och Bertel sa...

Man kan göra riktiga fynd på Lidl om man har tur. Förra året köpte vi en kumquat (inte på Lidl) som också är en citrus. Den har inte blommat än men jag hoppas på det. Ha det fint. Carita