tisdag 8 november 2016

I sista stund

Tänk, att vissa saker får man inte gjort fast man tänkt göra dom hela långa hösten! Idag blev rosorna kupade med täckbark. Brukar annars använda jord, men tog det jag hade hemma. Har hört att det ska fungerar väldigt bra, bara man tar bort det i vår. 
Det höll inte på att bli något med vitlöken heller, men jag hackade ner den lilla trädgårdsspaden i den hårda jordskorpan och stoppade ner klyftorna. Nu återstår det att se om det kan bli något fast jag var så sen...Nu är jag klar med det jag tänkt för i år!

5 kommentarer:

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Nog ska du få se att det fungerar. Även om det känns tokigt när man lägger ner klyftorna i kalla marken brukar det grönska när våren kommer.
Ha det gott!

Carita och Bertel sa...

Vissa saker får man bara inte gjort i tid, det dyker alltid upp något oförutsett som man måste göra, jag ska bara ...... och så går tiden. Ha det fint. Carita

Rost och rädisor sa...

Det funkar säkert med vitlöken. Jag tänker sätta min i helgen när det ska bli töväder. Av nån anledning är det inte riktigt lika lockande att vara utomhus nu.
Allt gott
/Anette

Hannele på Hisingen sa...

jag är dålig på att kupa rosor, men la torra löv över nya tulpanlökar.

Maribel sa...

Hej Merja!
Testar att lämna kommentar
/Marika