fredag 21 april 2017

Blommig fredag

Tema - Månadens bild

 Snödropparna har blommat över och nu kommer andra och tar vid, i rasande fart. Nu gäller det att vara med så att man hinner se allt.

 Bland annat Julrosorna har börjat blomma här.
 Trädpionen är på väg upp som mycket annat. Den är bara tre år, så de vita blommorna lär jag få vänta på några år till.
Snön är borta och jag hoppas vi slipper se den igen på många månader!
Idag ser det ut så här. Fixar med något inomhus istället för att vara ute.

Fler bidrag hittar du här.

Trevlig helg!

14 kommentarer:

Veronica sa...

Ja, nu är det verkligen att hålla ögonen öppna! det går så fort och lätt att missa. I går var jag ute och noterade att min blodört fortfarande stod i knopp och i dag när jag kom hem frågade mannen vad det var för vitt som blommade i rabatten. Blodörten såklart!

Hoppas vädret i helgen blir okey så man hinner se vad som händer :)
Kram och ha en skön helg!

//Veronica

Maribel sa...

Hej Merja!
Idag var det ok väder här, fick en del gjort innan det kom regn. Händer mycket i rabatterna nu. Vilken fin bild du har i din header.
Hoppas på lite värme i helgen.
Ha det fint /Marika

Hanneles bokparadis sa...

nu händer det... rådjuren smakar på tulpaner :(

Händigakvinnan sa...

Visst är det roligt med allt som vaknar till liv! Hoppas på bättre väder så det är skönt att vara ute.
Kram

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Kanske bra med vädervariation så även andra saker blir gjorda.. Ni ser ut att ha fin utsikt över vatten. Maj kommer kanske ge oss bättre trädgårdsväder :)

Ha en fin helg! Carina

Maggan sa...

En underbar tid är det vi går mot det gäller att njuta av tiden så mycket som möjligt.
Här har vintern äntligen börjat dra sig tillbaka om än motvilligt men regn blåst och plusgrader gör underverk och får den att släppa sitt grepp.Ha det gott/Margareta

Rost och rädisor sa...

Konstigt nog händer det saker i trädgården varje dag trots kylan och julrosornas tid är en härlig tid.
Allt gott
/Anette

Villrose sa...

Vakkert når julerosene åpner seg. Jeg virrer utålmodig rundt knoppene...
Ja, trepeonene tar seg god tid, men plutselig et år tar den helt av og blir makaløs!
God helg!

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Så fint det ser ut hos dig med blommor på gång. Nu har vi även lite mindre snö här men fortfarande har vi kvar den meteorologiska vintern, kallt med andra ord.
Skön söndag!

Unknown sa...

Vilken underbar utsikt från altanen! På nästa månadsbild är det grönt runt sjön!
Trädpion önskar jag att jag hade, två försök misslyckades, så jag har gett upp.
Kram
Marta

Anni sa...

Kanske att din trädpion blommar redan i år? Min ena blommade redan andra året (ifjol) och den som inte blommat än ser väldigt kraftfull ut i år - hoppas, hoppas!

Nog vill vi ha vår på riktigt nu?

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Julrostiden är en fin tid, men det är ju alla tider😊.
Vacker utsikt du har!
Ha det gott!
Birgitta

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Julrostiden är en fin tid, men vilken trädgårdstid är inte det 😊
Vilken vacker utsikt du har!
Ha det gott!
Birgitta

Laila sa...

Jag tror nog att din trädpion orkar med en eller annan blomma redan i år.
Vädret är som det är men jag gläder mig åt nederbörden, den behövs i vilken form den än kommer!
Allt gott!/Laila