tisdag 25 april 2017

Heliotrop plantor

Nu börjar det bli ont om plats på fönster brädorna. Ändå har jag inte sått så mycket.
Lyckades förvånansvärt bra med Heliotrop sådden. Visst har de ränt i väg och blivit ganska långa,men idag har jag toppat dom. Några av sticklingar  stoppar jag ner i samma kruka och vattnar. Andra sätter jag ner i fuktig såjord. Så får vi se vilket som fungerar bäst eller om det inte spelar någon roll, kanske vissnar de ner en och en.  Två av plantorna från samma sådd liknar mer någon typ av Flitiga Lisa. Får se vad det blir.

April vädret fortsätter med snö och regn. Drömmer mig istället bort och ser stora krukor med doftande blåa blommor...

Ha det gott!

9 kommentarer:

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Så stora och fina de var. Heliotrop är underbar men svår att få upp till en fin storlek upplever jag.

Kram, Carina

ellan sa...

Tja, det här vädret gör ju ingen glad. Men det är bara att dra ner mössan ännu längre över öronen och fortsätta ta hand om vårträdgården. Så fina plantor du har!
Allt gott!

Händigakvinnan sa...

Oj, vad fullt! Visst är det roligt när det växer så det knakar;)
Kram

Rost och rädisor sa...

Jättefina plantor! Här har det gott åt pipsvängen med blomsådderna i år.
Allt gott
/Anette

Hannele på Hisingen sa...

jag slänger mest frön ut på berget...

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Vilken lycka och vad det lär dofta gott längre fram!
Ha en fin helg!

... sa...

Åh, vilka fina plantor!

Tjingeling,
Monica

Carita och Bertel sa...

Jättefina plantor, dom är väl svåra att få upp i bra storlek. Grannen sår såna varje år och dom blir hur fina som helst och han brukar ha massor som han planterar ut. Jag har inte riktigt det tålamodet att så sommarblommor, jag köper hellre. Ha det fint. Carita

... sa...

Snygga plantor! Det verkar som att du får måååånga..... att plantera snart 😉
Tjingeling,
Monica