måndag 21 augusti 2017

Månadsbild

Månadsbild Augusti
 Just nu. Höstrudbeckia och Strålrudbeckia blommar på och ger lite färg åt rabatten som går i grönt och gult. Körveln ser frisk och fin ut och har kommit  igen  efter nerklippningen. Tujan skulle behöva friseras. Jag har gått och tittat på den länge nu ...väntar bara på inspiration...
 Höstrudbeckia 
Marktäckande rosen Linneas collage skiftar i färger av rosa och gula toner. Planterades förra året.

Det ser ut att bli en fin och solig  dag. Ha det bra!

4 kommentarer:

Mia sa...

Rubeckia gör sig fint i sensommarbäddar tycker jag, solar som lyser upp. Hitta inspiration brukar vara lite tungt i slutet av sommaren, värsta är med tuija att det blir så mycket som måste tas bort från backen efteråt, det brukar avskräcka mig, men just nu är jag inne i klippmodus. Du får nog gjort det till slut.

Maribel sa...

Hej Merja!
Så fint med din höstrudbeckia, och rosen är riktigt söt. Känns lite höstlikt ute,
dagg i gräset och svalare temperatur. Men det blir en fin solig dag idag också.
Ha det gott /Marika

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Det blir inte så stora skillnader nu under sommaren. Men de gulblommande växterna som Rudbeckia i alla former är såå vackra nu. Har bara en låg sak och saknar de höga som alltid fanns runt husen förr.

Att stamma upp och/eller börja klippa in kräver lite eftertanke. Jag har en buxbom som jag inte vet vad jag vill göra med ännu... Men hoppas tanken landar någon utvilad morron :)

Ha det gott! Carina

Katarinas trädgård sa...

Hej Merja!
Ha en bra dag och kväll du också!
Hälsar
Katarina