tisdag 14 augusti 2018

Glad i en planta

Ja, om man nu kan vara det!?
Tror att det var för tre år sedan som jag fick en liten planta av den fina Grönliljan. Jag kommer ihåg hur orolig jag var om den skulle trivas och klara vintern och för att inte tala om första våren, jag vågade knappt rensa i rabatten...för tänk om jag råkade rensa bort den!
Nu har den klarat av  både rensningar och vintrar...ja, den såg ut att trivas när den blommade så här fint för ett tag sedan.

Har du nån planta du är glad i?

4 kommentarer:

Hageidyll i Sonvika sa...

Skjønner godt at du er glad i grønliljan, den er blitt skikkelig stor:-)
Skjønner jeg bør flytte min(og nå gikk jeg navn på den også)
Ha det godt/Eirin

Maribel sa...

Hej Merja!
Den är riktigt fin, får spana efter den. Har många favoriter, men i år tror jag det blir liljorna som blommat så fint.
Ha det bra /Marika

Carina, 4 Seasons by Carna sa...

Så roligt att den klarade sig och vuxit sig så stor och fin :) Jag blir extra glad av bilden för min lilla frösådd som är urgammal flyttade jag förra året. I år är första gången jag ser ett par ynkliga blomstjälkar. Nu vet jag vad jag har att se fram emot.

Ha det gott! Carina

Hannele på Hisingen sa...

Spännande!